Relatie afkappen of niet (verlatingsangt of reel geen goede relatie?)?

Mijn vriend en ik zijn al twee jaar samen. We hebben een turbulente relatie met veel ruzie, maar we praten dit vaak goed en snel uit. Er zijn echter een paar punten waar ik niet zo goed raad mee weet.

Ten eerste wil ik hem vaker zien dan hij mij. Hij heeft veel behoefte aan tijd voor zichzelf en ik heb altijd het gevoel dat hij zijn vrienden boven mij verkiest. Onze tijd samen is altijd beperkt tot één nacht; twee nachten zijn een zeldzaamheid. Dit maakt me erg onzeker en na veel gesprekken zien we elkaar nu ongeveer 6-7 keer per maand (was 4 keer per maand), wat ik nog steeds weinig vind.

Ten tweede is zijn huis een rommel en vies. Het huishouden heeft hij niet onder controle. Als ik er iets van zeg, wordt hij boos of kinderachtig. Het is zijn huis, dus ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar naast mijn zorgen over de toekomst (samenwonen), voel ik me niet prettig in die viezigheid.

Ten derde communiceert hij matig en deelt hij weinig. Ik weet vaak niet wat er in hem omgaat en ik heb hem ook nog nooit zien huilen. Als grapje zeg ik vaak dat hij een gesloten oester is met een parel erin. Dit verbetert mondjesmaat, maar vooral de communicatie blijft achter. Het is soms lastig om met hem te praten over dingen, zoals ik wel veel met vrienden doe en dat mis ik. Hij kan ook wel op zijn telefoon gaan zitten of gaan gamen als ik iets vertel.

Extra context: Ik heb zelf een niet al te makkelijke jeugd gehad en ben daarom niet goed gehecht. Ik heb me hier veel in verdiept(1/2)

een week geleden
in: Relaties
fremar
een week geleden
tja wat zie je nog in die gast? lijkt mij hopeloos...
LeonardN
een week geleden
Lijkt er dus op dat je deze relatie aanhoudt om de verkeerde reden.
Ritsuka
een week geleden
Ik lees alleen maar minpunten, zijn er ook pluspunten aan de relatie? Onthoud wel dat je hem NIET gaat kunnen veranderen. Het is accepteren of loslaten.
Questtomorrow
een week geleden
(2/2) veel in verdiept en vermoed sterk dat we in een verlatingsangst-bindingsangst dynamiek zitten. Als laatste, dit is mijn eerste relatie en ik ben 30. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Relaties worden natuurlijk erg geromantiseerd in films. Ik weet gewoon niet of dit erbij hoort. Ik ben bereid er hard voor te werken, want er zijn natuurlijk ook punten die goed gaan, maar ik twijfel eraan of dit wel goed voor mij is en of ik echt gelukkig met hem zal worden.
Ikhebgeenidee
een week geleden
Hoe groot is de kans op samenwonen als hij het samenzijn nu beperkt tot 6-7 keer per maand? Hoe gelukkig zou jij zijn als hij er voor kiest om vaak/voortdurend naar zijn vrienden te gaan als jullie samen wonen? Je vindt dat zijn manier van huishouding nu beter kan. Hem ga je niet veranderen. Wil je dan samen wonen? Hoe zie je dan voor je dat het huishouden voldoet aan jouw wensen en hij zich ook thuis voelt? Kortom: zijn de wensen die jij hebt in de relatie haalbaar? Dat kunnen jullie alleen samen beoordelen.
Pieterke
een week geleden
Lees zelf je relaas nog een door. Dan zie je toch ook dat er alleen maar minpunten en twijfels in je verhaal zijn. Je zegt dat er ook goede punten zijn maar die wegen klaarblijkeniet niet op tegen de minpunten. Ik zou zeggen:Houd op met deze relatie!

Geef als eerste antwoord